Sant eller falskt !?

Nästa vecka är det dags för allmänheten från 30 år och neråt  att ta vaccinet mot svininfluensan i Lidköping.
Men frågan är om man ska ta det eller inte?
Jag kan absolut inte bestämma mig. Min ena syster tror att allt är ett enda stort hitt på. Att det är en vanlig influensa men att alla bara förstorat upp det. Och att det är nån som bara hittat på ett vaccin för att tjäna en jävla massa pengar.




Sen hör man om en massa som har dött av svinsjuka bara för dem inte tatt vaccinet..

Hur ska du göra!???!?

Det lutar nog åt att jag kommer att ta det nästa vecka. Men det är jobbigt att inte vara helt säkert på om man gör rätt....
Men vad kan hända mer än att man får lite ont i armen efter sprutan och sen kanske blir lite febrig.. !? Då får man väl ta den smällan då..


Kommentarer
Postat av: thea

tjoho ! kan ju säga va jag vet då vecka 49 kan alla upp till 40 år vaccinera sig på bandstationen och gör de ! det är ingen som har dött av vaccinationen men av sjukdomen dör man av :)

ja har tagit den och ja har jävligt ont i armen kan ja lova och fick lite feber men de är ju inget i mot hur sjuk man blir om man blir smittad av gris sjukan :) sprutan är gratis så varöf tvivla :D

puss

2009-11-21 @ 11:44:54
Postat av: malin

jag tror att dom man hört har dött av svininfluensa har nog bara dött av vanlig influensa bara att dom skriver om det nu tror att det minst dog lika många förra året fast av vanlig influensa.... + att man nästan inte vet om vaccinet är bra eller inte. hör ju att det är fler som blir dåliga av sprutan en av svininfluensan.....

2009-11-21 @ 16:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0